סגירה
חזרה
סגירה
פורום הביטוח הגדול בישראל
050-808-6500
פורום הביטוח הגדול בישראל
נושא
תאריך ושעה
כדאי להגיש תביעה לביטוח?
 
(דוד)
20/10/2020 15:01
מחבר: דוד
תאריך: 20.10.2020 15:01
בשנת 2015 עשיתי תאונה . כיוון שלדעתי אני לא אשם פניתי לחברת הביטוח שלי שיתבעו את צד ג. צד ג טוענים שאני אשם ותבעו את חברת הביטוח שלי בלבד (לא אותי הנהג). לפני מס חודשים ניתן פסק דין ונקבע שאני אשם. פניתי לחברת הביטוח שלי שישלמו לי את הנזק שנגרם לי כתוצאה מהתאונה ולנקות את דמי ההשתתפות העצמית. חברת הביטוח טוענת כי יש התיישנות לתביעתי כי עברו 3 שנים מיום התאונה, ומאידך מבקשים ממני לשלם את ההשתתפות העצמית.
לא הגשתי תביעה עד כה מאחר וחברת הביטוח של צד ג טענה כי בכוונתה להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח שלי. לכן המתנתי עד לסיום המשפט.
כמה זמן הינה תקופת ההתיישנות?
האם יכול להיות שתקופת התיישנות חלה רק על צד אחד?
האם כדאי להגיש תביעה לחברת הביטוח?
ביטוח משלים בקופות החולים
 
(שירלי)
20/10/2020 11:08
מחבר: שירלי
תאריך: 20.10.2020 11:08
שאלה:
מדוע גברים משלמים על ביטוח משלמים תשלום זהה לנשים, אך לא זכאים לנצל את סל ההיריון ולידה אליו זכאיות מבוטחות נשים? האם אפשר לבקש הפחתה מתשלום הביטוח על הבסיס הזה, או לחלופין, ניצול הטבות סל היריון ולידה גם עבור מבוטח גבר.

מישהו התנסה בקושיה הזו? תודה
איז החברת ביטוח בריאות הכי טובה?
 
(קלמן)
19/10/2020 23:37
מחבר: קלמן
תאריך: 19.10.2020 23:37
איזה חברת ביטוח בריאות הכי טובה לדעתכם?
מבחינת העניין שברגע האמת (שלא נצטרך) לא מקשים על המבוטח ולא מחפשים סעיפים איך לא לתת כשצריכים אותם? כי יש הרבה אותיות קטנות בפוליסות בד״כ ולא תמיד גם מבינים מה רשום שם....
ושמעתי מהרבה אנשים ששלמו כל חייהם ולבסוף כשנזקקו התנערו מהם כמה שאפשר והיקשו מאד.
שאלה לגבי כפל ביטוחי
 
(לנה)
11/10/2020 10:41
מחבר: לנה
תאריך: 11.10.2020 10:41
עשיתי ב2014 במגדל ביטוח בריאות פרטי (כולל ניתוחים בחו״ל תרופות וכו׳)
בהמשך בשנת 2016 עשו בעבודה של בעלי ביטוח בריאות קולקטיבי דומה מאוד וגם אני מבוטחת בפוליסה זו (קולקטיב) וזה גם במגדל.
נוצר כפל ביטוחי , ביטוח דרך העבודה יותר רחב ויותר זול.

האם יש איזה חוק שלפיו ניתן לבקש זיכוי כלשהו על כך ששילמתי על פוליסות דומות?

אבטל כמובן את הפוליסה הישנה והייתי צריכה לעשות בדיקה לפני , שואלת בכל זאת , אולי יש איזו תקנה לפיה ניתן לבקש זיכוי.

הרי מדובר באותה חברה ורואים בפרוש שרוב הכיסויים הם כפולים.

תודה מראש
בענייני ביטוח חיים
 
(ליאור)
07/10/2020 12:45
מחבר: ליאור
תאריך: 07.10.2020 12:45
מחפש עורך דין באיזור חדרה בענייני ביטוח חיים,
אבי נפטר לפני קצת יותר משנה ואני פניתי לפני כמה חודשים לחברת ביטוח החיים בכדי לדרוש את הכספים שם, קיבלתי מכתב דחייה כאשר נאמר שם שאבי לא דיווח בפוליסה על מחלות שהיו לו, בדקתי עם הפוליסה שהייתה לו ואכן החברת ביטוח צודקת והוא מילא פרטים לא נכונים לגבי הבריאות שלו אז,
דיברתי עם החברת ביטוח והם אמרו לי שאני צריך לתבוע אותם בכדי לנסות לקבל את כספי הביטוח.
הפוליסה נחתמה ב2010, אם זה קשור יש לי את הסיכום פטירה של אבי ואין שם יחוס למחלות שהיו לו.
מדובר על סכום של כמה מאות אלפי שקלים ואני לא יודע אם יש מה לעשות לגבי התביעה כי כאמור חברת הביטוח צודקת אבל אני לא מבין בזה מספיק, לכן אני מחפש עורך דין לתביעה זו.
תודה לעוזרים.
ביטוח מבנה - רוצה להתייעץ
 
(אודי)
21/09/2020 14:44
מחבר: אודי
תאריך: 21.09.2020 14:44
שלום לכולם,
פתחתי קריאת שירות לביטוח מבנה בעקבות כתם רטיבות שהתפתח בדירתו של השכן מתחתי.
תואמה פגישה עם שרברב בדירתי ובדירת השכן להיום בין 8 ל 10 בבוקר. השרברב לא הגיע ולא עידכן בדבר אי הגעתו.
האם אני זכאי לפיצוי כלשהו (חוק אי הגעת טכנאי) לאור התקופה ובכלל? אם כן, כיצד עלי להתנהל מול חברת השירותים (המספקת את שירותי השרברבות) איתה פועלת חברת הביטוח?
תודה רבה לעונים.
הביטוח אמר שלא מגיע לי כלום
 
(שי)
15/09/2020 14:03
מחבר: שי
תאריך: 15.09.2020 14:03
שלום לכולם,
לפני כארבע שנים בזמן העבודה הרמתי משהו כבד למחרת בבוקר לא יכולתי לקום מהמיטה
נגשתי לרופא משפחה ולאחר חודש של בדיקות התברר שיש לי פריצת דיסק בשלוש חוליות
אני סובל מכאבים ביד ימין עד היום .
יש לי ביטוח פרטי ואמרו לי שלא מגיע לי כלום
רציתי לדעת אם יש מה לעשות והאם זה הגיוני שהביטוח לא ישלם במצב של פגיעה כזאת?
תודה.
סוכן לא מסודר
 
(שני)
02/09/2020 11:30
מחבר: שני
תאריך: 02.09.2020 11:30
חברת הביטוח שהייתי מבוטח בה ממשיכה לחייב אותי משנת 2018
הסוכן שאינו עשיתי את הביטוח ביטל לי את כל הפוליסות בריאות וחיים והשאיר רק תאונות אישיות.
הוא מתחמק מתשובה ואומר שאני ביקשתי לא לבטל את הפוליסה הספציפית.
ב 2018 עשיתי ביטוח אצלך סוכן אחר לכל הפוליסות האלה
כך שלא היה לי צורך בכלל בפוליסה כפולה.
לדעתי הוא לא ביטל את זה כי הוא מרוויח מזה.
מה שכן הסוכן הזה עשה לי כמה וכמה טעויות בביטוחים.
אחת מהן היא שקניתי רכב עשיתי ביטוח חובה ומקיף דרכו.
בזמן שאחד העובדים נסע אחורה ודפק רכב אחר אז גילינו שהפוליסה לא הייתה פעילה בכלל והוא רצה להחזיר לי את הכסף שהאישה הנחמדה תבעה אותי בבית משפט.
איך מטפלים בסוכן כזה לא מסודר?

תודה רבה.
ביטוח חיים וכפל ביטוחים
 
(לנה)
17/08/2020 18:01
מחבר: לנה
תאריך: 17.08.2020 18:01
שלום רב,

שאלה לגבי ביטוח חיים וכפל בביטוחים.

יש לי ולבעלי אותם ביטוחים , מצרפת דו״ח רבעוני של חלק מהפנסיבה שבביטוח מנהלים - ראיתי שם שורה ״סכום חד פעמי במקרה מוות״ - האם זה אומר שחלק מהפרשה הולך על ביטוח חיים במסגרת הפוליסה ? הבנתי שאם כן - הכסף הזה לא הולך לפנסיה בסוף.

שואלת כי יש לנו גם ביטוח משכנתא וגם ביטוח חיים פרטי כולל תאונות אישיות . יש גם ילדים קטנים ולכן מחזיקים ביטוח חיים.

אודה לתשובתכם
חוויה מרנינה עם חברת הביטוח AIG
 
(לימור)
10/08/2020 10:59
מחבר: לימור
תאריך: 10.08.2020 10:59
חברות, אני רוצה לספר לכן על חוויית שירות מיוחדת במינה מחברת הביטוח AIG, או: כיצד גילו לי בחברת הביטוח איזו מין אשה אני ובמה עובדת אמא שלי.

לפני יותר מחצי שנה גיליתי בקיר המטבח כתם שמעיד על נזילה, עם בועיות קטנות שגדלו עליו והתפוצצו והתקלפו וזלגו אל הרצפה. הזעקתי את AIG והם שלחו שני אינסטלטורים ששיכנעו אותי באותות ובמופתים שהנזילה לא נגרמת מצינור שנמצא מאחורי הקיר עם הכתם אלא מצינור שנמצא בכלל שלושה מטר משם, במרפסת הכביסה. תהיתי איך יתכן שהמים לא נוזלים למטה אלא מטיילים הצידה כל הדרך מהמרפסת למטבח אבל שמשון ויובב שלפו מיכשור עתידני ושירטטו איקסים על הקיר והכבירו מיני הסברים על מים שמתפשטים לרוחב וזורמים הצידה, ובסופו של דבר החליפו צינור קטן במרפסת הכביסה, חצי שעה עבודה, ואת הקילופים בקיר המטבח גילחו ושלחו צבעי שיתקן ויצבע.

עברה חצי שנה מאז ביקור הצבעי והנה שוב מבצבץ ומתחיל להתרחב כתם הבועיות המתקלפות, בדיוק באותו מקום בו הופיע בפעם הקודמת. וכאן, חברות, מתחיל הסיפור החשוב, שתדעו במה אתן עתידות לפגוש אם אתם לוקחות ולוקחים את שירותי הביטוח של חברת AIG: התקשרתי וביקשתי שיבואו לתקן מחדש את התיקון אבל AIG הסבירו לי שהאחריות על התיקון היא רק לחצי שנה ולכן הם לא אחראים לתיקון.

שלחתי מכתב בו נתתי להם 24 שעות לשלוח אינסטלטור או שאקח אינסטלטור פרטי ואגיש נגדם תביעה.

כעבור שלושה ימים, כשהאינסטלטור הפרטי שלקחתי מאתר מידרג כבר פתח את הקיר בדיוק במקום בו היתה הנזילה (מה שהיו אמורים לעשות שמשון ויובב) ותוך חמש דקות איתר את הנזילה, AIG מתקשרים. הם קיבלו את המכתב ששלחתי וביקשו לשלוח לביתי את המפקח האזורי, אייל.

המפקח אייל הגיע ואני סיפרתי לו את כל הסיפור על שמשון ויובב שתיקנו תיקון דמיוני והראיתי לו את המקום בו החליפו צינור במרפסת.

המפקח הודיע לי שבכלל לא מדובר בתקלה חוזרת. הבעיה הקודמת היתה צינור במרפסת והבעיה הנוכחית היא צינור במטבח. אבל זה בדיוק מה שאני אמרתי לשמשון ויובב, הסברתי לו, הם תיקנו תקלה שלא היתה קיימת במקום לתקן את מה שהיו צריכים.

המפקח אייל לא התרשם מהסבריי ואמר שמה שהוא רואה אלו שתי תקלות שונות. אמרתי לו שאם ככה ניפגש בבית משפט, אני מתכוונת לתבוע אותם. ואז פניו של אינספקטור אייל שינו פתאום הבעה וצבע והוא התקרב אלי ושאל: את מאיימת עלי? מכיוון שהאינסטלטור ממידרג היה בדירתי באותו זמן לא נבהלתי מהמפקח המתקרב וצועק. אמרתי שמה פתאום מאיימת, אני מציינת עובדה, זכותי להגיש תביעה, ושהרי כתבתי להם במכתב שאם לא יגיעו תוך 24 שעות אתבע אותם. אייל התקרב שוב: 24 שעות? מה זה, את נותנת לי אולטימטום? גם מאיימת וגם נותנת אולטימטום?

אמרתי שאכן כן, נתתי לחברת הביטוח אולטימטום. ואז אייל פתח באחד הנאומים הצרחניים ששמעתי והסביר לי שאני אשה קשה, אשה לא נחמדה, אשה חצופה ואישה שמדברת מגעיל. ביקשתי ממנו שיסתלק מהדירה שלי. הוא יצא בטריקת דלת ובעודו יורד במדרגות שאג: אמא שלך זונה!

פתחתי את הדלת וביקשתי שיחזור על מה שאמר. הוא אמר: לא אמרתי כלום. אמרתי לו ששמעתי, והוא אמר שיש לי בעיות שמיעה. בדיוק באותו רגע נפתחה דלתו של השכן, חצי קומה מתחתיי, והשכן אמר: אתה כן צעקת, גם אני שמעתי שצעקת שאמא שלה זונה. והאינסטלטור בדירה שלי קורא: גם אני שמעתי!

המפקח אייל דילג וברח.

השכן והאינסטלטור עודדו אותי להתקשר לחברת הביטוח להתלונן והבטיחו שיעידו ששמעו את המפקח אייל מקלל אותי וצועק עלי. אז התקשרתי, ובחברת AIG הבטיחו שיטפלו בעניין ויחזרו אלי.

הבוקר הם חזרו אלי. קראו לה לימור, לימור מחברת AIG, והיא הסבירה לי שהמפקח בדק בדירתי ומצא שמדובר בשתי תקלות שונות זו מזו ולכן לא ישלמו לי החזר על התיקון. בסדר, אמרתי לה, אני אגיש תביעה ואביא תמונות והוכחות, אבל מה לגבי המפקח שקילל אותי? לימור אמרה שהמפקח לא קילל אותי. אמרתי שהוא כן קילל אותי ושיש לי עדים, אבל לימור התעקשה: הוא לא קילל אותך. את לא היית שם, אמרתי לה. אני לא צריכה להיות שם, היא ענתה, אני יודעת שהוא לא קילל אותך. איך את יודעת? שאלתי. ולימור ענתה: כי אנחנו לא עובדים עם אנשים שמקללים.

וזהו, גבירותיי ורבותיי, השירות המרנין שזכיתי לקבל מחברת AIG. אז אם בא לכן להיתקל במיזוגניה, אלימות מילולית, התלהמות, יחס מגעיל, מריחת זמן ושאר ממתקים - ללא ספק בחרו ב AIG כחברת הביטוח שלכם.
משהו שלא הצלחתי להבין
 
(רן ג.)
19/07/2020 15:39
מחבר: רן ג.
תאריך: 19.07.2020 15:39
לא מבין משהו בנושא חיתום.

רקע: ביטוח אכ״ע בקרן פנסיה. נניח שבעוד מספר שנים משתנה המצב המשפחתי ואני רוצה להרחיב את הכיסוי הביטוח. תקנון הקרן קובע:

״בהתאם לתוצאות חיתום רפואי שנערך לפי סעיף קטן (א), חברה מנהלת רשאית לדחות בקשה של עמית להצטרף לקרן, לחדש כיסוי ביטוחי בקרן או להרחיב את הכיסוי הביטוחי בקרן, וכן רשאית להחריג מהכיסוי הביטוחי או מהרחבתו, לפי העניין, כל מצב רפואי, לרבות מחלה, תאונה או מום שאירעו או החלו, לפי קביעת הגורם הרפואי, לפני מועד ההצטרפות, החידוש או הרחבת הכיסוי הביטוחי, לפי העניין.״

מה הכללים לחיתום? האם הקרן יכולה לסרב הרחבת כיסוי רק מסיבות מסויימות מוגדרות היטב? האם מותר לה לסרב למי שאין בעיות בריאותיות / אין בעיות חדשות? איך אני יכול להבטיח שכשארצה לשנות כיסוי בעתיד הרחוק, זה אכן יבוצע ולא יסורב?
נפלתי עם מנורה מבטחים
 
(רנה)
01/07/2020 16:36
מחבר: רנה
תאריך: 01.07.2020 16:36
שאלת תם לגמרי בנושאי פנסיה, ביטוח, קיבוץ הפרשות.

אז נפלתי עם מנורה מבטחים כנראה, אבל לפני המשבר דיבר איתי סוכן שכן ריכז לי יתרות ורציתי להעביר את כל ההפרשות פנסיה שלי לקרן אחת.

אני מקבלת מלא טלפונים מהפניקס ועוד כל מיני, הם מאמתים לי פרטים בסיסיים ואז רוצים לדעת מתי הוצאתי תעודת זהות ואני לא מעוניינת למסור כזה דבר בטלפון ולא מדברת איתם והם לא מפסיקים להתקשר.

האם זה משהו שנחשב כשר או שברגע שאני מוסרת את זה יש להם הרשאות מסויימות ?

אבודה.

ומדובר בהרבה כסף עבורי.