Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/seoweb/domains/besure.co.il/public_html/src/models/PayCallModel.php on line 90
למה המבטחות לא משלמות? המשחק הכפול של חברות הביטוח
סגירה
חזרה
סגירה
לדעת יותר על ביטוח
050-808-6500
לדעת יותר על ביטוח

למה חברות הביטוח לא רוצות לשלם?

מומחה לענייני ביטוח

אחת התופעות המתסכלות ביותר בכל הקשור לרכישת ביטוחים, הינה נטייתן של חברות הביטוח להתחמק מתשלום תגמולי הביטוח ולדחות ככל הניתן את תביעות הביטוח שמוגשות בפניהן.

הסיבה לכך ברורה, גלויה ושקופה לכל. ככל שחברות הביטוח משלמות יותר תגמולי ביטוח למבוטחים שלהן, כך גם יורדת הריווחיות שלהן ומכאן גם נובעת המוטיבציה העזה שלהן לשלם למבוטחים שלהן כמה שפחות.

המשחק הכפול של חברות הביטוח

למעשה, חברות הביטוח משחקות מעין משחק כפול, באופן לפיו הן לא חוסכות מלכתחילה במאמצים שיווקיים כדי לפתות את הציבור הרחב לרכוש את פוליסות הביטוח שלהן וזאת לרבות באמצעות שלל הבטחות לעמוד לצד המבוטחים בעת צרה.

אולם, כאשר אותם מבוטחים נקלעים לעת צרה ונאלצים בדיעבד להפעיל ולממש את פוליסות הביטוח שלהם, או אז חברות הביטוח נסוגות לפתע מכל הבטחותיהן וזאת תוך שימוש בכל נימוק אפשרי כדי להימנע מתשלום תגמולי הביטוח.

לא פעם הן גם לא מהססות לנקוט בטקטיקה הידועה כשיטת מצליח, דהיינו, שימוש ביודעין בתואנות סרק וזאת מתוך ניצול חוסר הידע של המבוטחים וכן מתוך שאיפה להתיש אותם ולגרום להם להימנע מלעמוד על זכויותיהם כדין.

כתוצאה מכך, ישנם לא מעט מבוטחים, אשר למרות שהקפידו לשלם את הפרמיות במלואן ובמשך שנים רבות ותוך הסתמכות על הביטחון לכאורה שהפוליסות מעניקות להם, אשר ברגע האמת מגלים לדאבונם שהם למעשה שילמו לשווא.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שגם כאשר חברת הביטוח דוחה את תביעת הביטוח שהוגשה בפניה, אין מדובר בסוף פסוק וכי החוק, וגם בתי המשפט, עומדים לצידו של האזרח הקטן במקרה כזה וזאת כפי שיוסבר להלן.

מה ניתן לעשות במקרה בו המבטחת דוחה את התביעה?

ישנם מספר צעדים שבהם ניתן לנקוט כדי לפעול כנגד החלטת חברת הביטוח לדחות תביעה שהוגשה בפניה ולערער על דחיית התביעה, אותם מומלץ לממש מן הקל אל הכבד.

בתחילה מומלץ לפנות לחברת הביטוח ולנסות לנהל עמה מו"מ על מנת לשכנע אותה לקבל בכל זאת את התביעה שהוגשה בפניה.

לשם כך יש לשלוח לחברת הביטוח מכתב אשר מערער על נימוקי הדחייה של חברת הביטוח. בהקשר זה חשוב לדעת כי בהתאם להנחיות המפקח על הביטוח, חברת הביטוח מחוייבת לפרט את כל נימוקיה בהודעת הדחיה שלה ועל כן, במידה והיא לא עשתה זאת, יש לפנות אליה תחילה בדרישה לפרטם.

לאחר מכן, יש להמתין לתגובת חברת הביטוח, שיכולה להיות מסוגים שונים. ייתכן שחברת הביטוח תפתיע לטובה, כך שהיא תקבל בכל זאת את טענות המבוטח, בהיקף כזה או אחר. גם במקרה בו חברת הביטוח עומדת על סירובה, אין לומר נואש ולעיתים כדאי בכל זאת לנסות שוב לשכנע אותה לקבל את טענות המבוטח.

אולם, במידה וחברת הביטוח מתעקשת בתוקף שלא לשלם למבוטח, ניתן להגיש נגדה תביעה בפני בית המשפט ובמסגרתה לתקוף את נימוקי הדחייה של חברת הביטוח. לשם כך מומלץ להסתייע בשירותיו של עו"ד אשר בקי ומנוסה בתביעות ביטוח.

יחד עם זאת, חשוב להיות מודע לשני אלמנטים מרכזיים לגבי התיישנות תביעות כנגד חברת הביטוח.

ראשית, משך תקופת ההתיישנות של התביעות כנגד חברת הביטוח איננו 7 השנים המקובלות לגבי תביעות אזרחיות רגילות, כי אם 3 שנים בלבד ממועד קרות מקרה הביטוח.

לפיכך, חשוב מאוד להקפיד ולהגיש את התביעה בהקדם האפשרי ולפני שהיא מתיישנת כאמור, חלילה.

שנית, עצירת תקופת ההתיישנות של התביעות כנגד חברת הביטוח מתבצעת רק עם הגשת התביעה בפני בית המשפט ולא לפני כן.

לפיכך, אין להתבלבל ולסבור בטעות שהגשת התביעה בפני חברת הביטוח עצמה ו/או ניהול מגעים עמה לאחר מכן עוצרים את תקופת ההתיישנות ויש לעמוד על המשמר כדי לא להחמיץ את המועד להגשת התביעה, במידה ויש צורך בכך.

דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (2) דירוגים | דירוג ממוצע (5)
קראו עוד
מומחה לענייני ביטוח
עו"ד תומר לינר
תומר לינר הנו עורך דין מומחה בתחום הביטוח, שייצג אלפי לקוחות מרוצים בתביעות ביטוח מורכבות והצליח להשיג עבורם את מלוא כספי הביטוח בהתאם לפוליסה וזאת במקרים של דחיות ביטוח לא מוצדקות על ידי חברת הביטוח.